Asiakkaana ekokampaajalla

Jos toiveesi on siirtyä lempeämpiin, luonnonmukaisiin ja ekologisiin hiustenhoitoihin, ovat koulutetun ekokampaajan palvelut juuri sinua varten. Koulutettu ekokampaaja osaa valita jokaiselle asiakkaalle sopivat palvelut yksilökohtaisesti. Koulutettu ekokampaaja voi työskennellä joko tavallisessa kampaamossa tai täysin ekologisessa ekokampaamossa tai jossakin siltä väliltä. Jos siis olet kiinnostunut saamaan täysin ekologisia palveluita, kannattaa siitä kertoa jo aikaa tilatessa. . Koulutettu ekokampaaja osaa ja haluaa kertoa käyttämistään tuotteista ja niiden sisältämistä ainesosista sekä tarjoamistaan palveluista. Hän osaa myös perustella miksi valitsee kyseiset tuotteet juuri sinulle.

Koulutettu ekokampaaja voi tehdä hoitoja käyttäen mm. öljyjä, merilevää, savea ja turvetta. Hiusten värjäyksissä käytetään kasvivärejä, yrttejä ja savivaalennusta. Myös intialainen päähieronta ja energialeikkauksen perusteet ovat osa ekokampaajien koulutusta. Energialeikkaus on tarkkaan tehty hiustenleikkaus, joka myötäilee hiusten omia kasvusuuntia, tukee näin hiusten luonnollisia ominaisuuksia ja korostaa niiden vahvuuksia. Energialeikkauksella saadaan aikaan luonnollisia leikkausmalleja.

Huomioithan että ekokampaamoissa käytettävät tuotteet eivät ole ns. allergiavapaita. Kaikelle voi allergisoitua. Myös luonnonkosmetiikalle. Mikäli sinulla on esim. siitepölyallergia, pähkinäallergia tai astma, kannattaa olla varovainen kasviperäisten tuotteiden kanssa. Jos sinulla on todettu PPD-allergia (ainesosa jota käytetään perinteisissä hiusväreissä), kasvivärit saattavat sopia sinulle. Muista kertoa allergioista ja keskustele ekokampaajasi kanssa!

Ekokampaamoiden palvelut vaihtelevat aina yrittäjästä riippuen.

Tästä löydät Suomen Koulutetut Ekokampaajat ry:n jäsenkampaamot.

Yhdistys ylläpitää myös Suomen koulutetut ekokampaajat-sivustoa Facebookissa, sekä Instagramissa.